fredag 16 april 2010

Nu är det mycke....

Så jag är ganska trött och sliten. De tar på en "ung" kvinna att ha många järn i elden, eller?? Har jobbat tidiga morrnar den här veckan så jag har varit ganska trött så därav den dåliga uppdateringen. Man gör inte många knop på kvällen när man kliver upp 4,45 på morron. Hujeda mig va tidigt egentligen.

Håller på att rusta inför älskade P:s 40-års-kalas i helgen. Kusin med familj kommer och min moster och morbror och många flera. Ska bli kul att träffas igen. Senast var i augusti då morbror fyllde år. Har med hjälp lagat mat i flera dagar och handlat en hel del på olika affärer. Man tänker egentligen inte på hur mycket man behöver inför ett kalas. De enda man behöver är ju lite mat och dricka. Men de gör sig inte själv. Catering är ju också en idé, men jag vill ju helst att allt ska vara hemlagat. Men sån är jag och de är inget jag kan ändra på.

De vi har tänkt bjuda på är:

Rostbiff, helstekt kall marinerad fläskfilé, kokt skinka, potatis gratäng och potatis sallad, vanlig grönsallad och små frallor. Givetvis kaffe och tårta.

Ha nu en bra helg.

1 kommentar:

  1. Mums - det låter gott! Vi syns i morgon!!!! Se nu till och få lite sömn i mora bitti eller så får du ta igen det till veckan?!

    SvaraRadera