måndag 22 mars 2010

Spark på smalbenet.

Var inne på Syssla idag och köpte lite kort som jag ska göra i ordning. Skulle helst ha varit klara och kommit till mottagarna förra veckan.

Men åter till Syssla i dag. Hamnar i kön bakom en barnvagn. Det kommer en liten kille på 3-4 år och säger att jag inte ska ta vagnen, vilket jag säger att det ska jag inte. Ungen går till sin mamma, men kommer tillbaka. Ungen måttar en spark och träffar mig på smalbenet. Jävla ungen och mamma tänker jag. Måttar ett slag till mot andra benet, men då blir jag arg och frågar vad han håller på med. Mamma säger lite försynt att så får du inte göra. Hon säger inte ens till grabbhalvan att säga förlåt, utan jag säger till grabben att : Nu får du säga förlåt, men inget händer.

Lär inte föräldrarna i dagens läge ungar att visa hyfs mot andra människor??

SÅ nu är man ett blåmärke rikare pga en snorungen som inte kan hyfs.

1 kommentar:

  1. Riktigt irriterande!!! Usch skulle mina barn göra så skulle jag bli tokig o säga förlåt måste dom ju!!! hrm

    SvaraRadera